Chramosta František |
František Chramosta
-narozen 24. dubna 1880 Jizerní Uhelno okr. MB -v RU odveden 1901, válce nastoupil 1914 v MB, byl u 12. praporu polních myslivců, údajně také u železničního pluku - vzdělání 5 obecná, 3 pokračovací-řemeslnická (MB), 2 střední-státní prům. ve Vídni -občanské povolání strojvedoucí - Zajat 20.3.1915 Přemyšl
-Průběh služby :
8. pluk
29.5.1918 – Vstoupil do služby, dobrovolcem od 16.5.1918 a zapsán do seznamů plukovních i III. Pochod roty IV. Praporu
13.7.1918 – Převeden a zapsán do seznamu IV. Pochodové roty
( 3.8.1918 – naznačen rotným sanitárem )
30.8.1918 – Poslán na službu do automobilního oddělení v Charbině
11.9.1918 – Vyškrtnut ze seznamu IV. Poch. Roty
Autopark
30.8.1918 – Přibyl od 8.Čs. stř. pluku a zapsán do seznamu autooddílu
4.9.1918 – Přejmenován autooddíl na autosetninu
8.9.1918 – Přidělen mu vůz č. 26
14.9.1918 – Dán k disposici velitele II. Děl. Park. Divisionu (zde instruktorem)
7.12.1918- Povýšen na svobodníka
1.1.1919 – Sloučením technických součástí s autosetninou v záložní autopark, převeden do seznamu parku
4.11.1919 – Vrátil se (od II. Děl. Park. Divisionu ) zpět k autoparku
17.11.1919 – Povýšen na desátníka
10.12.1919 – Odeslán do strojírenské roty
5.1.1920 – Vymazán ze seznamu autoparku
Samostatná strojírenská rota
17. 12.1919 – Přidělen do topíren Innokentavskaja kde podrobil se zkoušce u instruktora Pipky a odeslán co by strojvůdce
18.12.1919 – Přidělen por. Inž. Ryjáčkovi topíren Irkutsk do brigády jako strojvůdce. Převeden v pravomoc velitele sam. stroj. roty
1.3.1920 – Povýšen za vzorné chování a svědomité plnění svých povinností na četaře s platností od 1.2.1920
31.3.1920 – Z evak. topíren Irkutsk přidělen do topíren Chilok co strojvůdce
Duben 1920 – Z evak. topíren Chilok přidělen co strojvůdce do topíren Nikolsk – Ussurijský
14.5.1920 – Převeden v pravomoc velitele transportu přes Kanadu s příkazem velitele čsl. Vojsk
23.5.1920 – Evakuován do vlasti s transportem č. 26, lodí Union?
- Na základě archivních záznamů vyplívá že František Chramosta pracoval v Rusko-Baltickém závodě v Taganrogu ode dne 23. srpna 1916 – Toto mu bylo později přiznáno a započítáno do služební doby. |